דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המוסד לבטיחות ולגיהות ממליץ: חימום בטוח בחורף 

מאת    [ 21/11/2012 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 2986 פעמים ]

חימום ואוורור בחורף קר, כך שחללים המחוממים לטמפרטורות נוחות מגבירים את התפוקה. עם זאת, בכל חלל חייבת להיות אפשרות לאוורור קבוע. בחלל סגור עולה ריכוז הפחמן הדו חמצני שנפלט בנשימה, ויורד ריכוז החמצן שבאוויר. במקומות סגורים בהם נעשה שימוש באש גלויה לחימום, כמו תנורי סולר, או שימוש באש סגורה בתהליכים תעשייתיים, למשל הסקת דוודים, נוצר מחסור בחמצן והצטברות פחמן חד חמצני. חוסר חמצן מביא לתחושת נמנום, לכאבי ראש, לחוסר עירנות ולתאונות הבאות בעקבותיהם. הצטברות פחמן חד חמצני עלולה לגרום למוות.

מזגן הוא אמצעי חימום זול יחסית. המזגן יעיל בעיקר באזורים בהם הטמפרטורה בחורף לא נמוכה במיוחד. באזורים קרים מאוד המזגן יקפא ולא יפעל כראוי. יש להקפיד על תקינות כבל החשמל של המזגן ועל תקינותו של התקע. אין להכניס ידיים לאזור המפוח והמקום המוגן בתריס).

מפזר חום הוא תנור חשמלי עם מפוח לפיזור החום המשמש לחימום אזורים קטנים וממוקדים. ניתן לטלטלו לאזור בו נמצאים. חשוב להקפיד לנקות את מפזר החום מאבק לפני תחילת השימוש, זאת כיוון שהאבק מתלהט ויכול לגרום לשריפה. אין לחסום את פתח יציאת האוויר וכניסתו. יש לשים לב לתקינות הכבל ולוודא כי התקע אינו מתחמם יתר על המידה.

יתרונו של תנור חימום חשמלי הוא ביכולתו לחמם אזור קטן ללא בזבוז אנרגיה על חדר שלם. חסרונו הוא ברמת הסיכון הגבוהה שלו ובצורך תמידי בהשגחה. יש להציב את התנור על משטח ישר הרחק משטיחים, ספות, וילונות או כל חומר דליק אחר. יש לבדוק שכבל החשמל והתקע בקצהו תקינים לכל אורכם. מומלץ לוודא שהתקע אינו מתחמם יתר על המידה כאשר התנור בפעולה. אין לטלטל את התנור כאשר הוא מחובר לחשמל ולוודא הרחקת כבל החשמל מחלקי התנור החמים.

מה אומרות הפקודות?בפרק ב' סימן ג' של פקודת הבטיחות בעבודה משנת 1970, נדרש ממקום העבודה כך:


    • "(30) מידת חום – אמצעים יעילים יינקטו כדי להשיג מידת חום סבירה בכל חדר עבודה, אך אין להשתמש בשיטה הגורמת לפליטת אדים לתוך האוויר בחדר, שיש בהם לפי מהותם וכמותם לגרום פגיעה לעובדים בחדר או להטרידם.
    • "(31) מידת חום לעבודה בישיבה – בחדר שבו העבודה בחלק ניכר נעשית בישיבה ואינה דורשת מאמץ גופני ממשי, לא יראו מידת חום של פחות מ-16 מעלות צלזיוס לאחר השעה הראשונה כמידת חום סבירה כל זמן שעובדים, ולפי דרישת המפקח האזורי יותקן ויקוים בו מדחום במצב מתאים".
    • "השר רשאי בתקנות לקבוע תקן (3) למידת חום סבירה למפעלים, והתקן יכול בין השאר לשנות את הוראת סעיף 31 בעניין מידת החום, לאסור כל שיטה של הסקה אם לדעתו השיטה עלולה לפגוע בעובדים, ולהורות על התקנת מדי חום וקיומם במקומות ובמצבים שיקבע".

הכותב הוא אנדרי מטיאס, מנהל אגף הסברה, פרסום והוצאה לאור, המוסד לבטיחות ולגיהות.

המוסד לבטיחות ולגיהות הינו תאגיד ציבורי המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל, ומשמש כתובת מרכזית למידע, הדרכה וייעוץ בנושאים הקשורים לתחומים אלה. תפקידיו של המוסד לבטיחות ולגהות הן לנהל פעולות הסברה והדרכה במקומות עבודה  באמצעות מחוזותיו הפרושים בכל רחבי הארץ; לערוך ולפרסם מחקרים וסקרי סיכונים במקומות עבודה; לסייע לבחירת
נאמני בטיחות ולהקמתן של ועדות בטיחות במקומות עבודה, להדריכם ולעודדם בפעולתם; לייעץ ולקדם פעולות לסילוק מפגעי בטיחות ומפגעים בריאותיים.

 
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב